A bejelentkezéshez kérjük, adja meg a szükséges adatokat!

Kérdőívek

Depresszió


Hogyan tudhatom meg, hogy depressziós tüneteim vannak-e?

A kérdőív segítségével arra kaphatunk választ, hogy mennyire jellemzők ránk a depressziós tünetek? Az alábbi, Beck-féle kérdőív a világon egyik legszélesebb körben alkalmazott, a depressziós tünetek szűrésére alkalmas kérdőív. A kérdőíven adott magas pontszám azonban nem jelent feltétlenül depressziót! Azt azonban mindenképpen jelzi, hogy valami olyan problémával küzdünk, amely jelentősen befolyásolja a hangulatunkat. Éppen ezért, ha a kérdőív magasabb pontszámot jelez, mindenképpen legalább egyszer konzultáljunk szakemberrel (első körben a családorvosunkkal). 

Beck-féle depresszió-kérdőív

A kérdőív csoportosított állításokat tartalmaz. Kérjük, gondosan olvasson el minden egyes állításcsoportot. Válassza ki a csoport többi tagja közül azt az egy állítást, amely a legjobban jellemzi az ön érzését az elmúlt héttől egészen a mai napig. A kiválasztott állítás számjelét íjra be a megfelelő kódnégyzetbe. Ha az adott csoportból több állítást is választana, akkor valamennyit jelölje be. Kérjük, olvassa el valamennyi állítást az adott csoporton belül, mielőtt választ!

  • Töltse ki a kérdőívünket!

Stressz


Hogyan mérhetjük fel, hogy mennyire vagyunk stresszesek?

A stressz a hétköznapok velejárója, azonban lehet, hogy nem tudja megfelelően kezelni. Kérjük, adja meg, hogy az alábbi állítások jellemzőek-e az életvitelére, gondolkodására, és választ kaphat arra, hogy az utóbbi időben mennyire sok stressz érte Önt. 

Forrás: Purebl Gy, Rózsa S, Kopp M. (2006) A rövid stressz kérdőív kifejlesztése és pszichometriai jellemzőinek előzetes adatai. Mentálhigiéné és Pszichoszomatika 7(3) 217-222

 

Sokat túlórázom
Erősen koncentrálok
Képtelen vagyok másoknak átadni a feladataimból.
Úgy érzem, feladataimat mindig tökéletesen kell megoldanom.
Gyorsan beszélek, járok és (vagy) vezetek.
Gyakran szorít az idő.
Erős bennem a versenyszellem.
Ritkán vagyok boldog és elégedett.
Úgy érzem, nem én irányítom az életemet.
Gyakran kockáztatok.
Gyakran érzem úgy, hogy nincs aki segítsen.
Nehezemre esik, hogy kiálljak magamért.
Úgy érzem, mások kihasználnak .
Általában magamba fojtom a dühömet.
Ha boldogtalan vagyok, ritkán mondom el másoknak.
Ha dühös leszek, később bűntudatom támad miatta.
Általában elrejtem az érzéseimet.
Igyekszem elkerülni a másokkal való konfliktust.
Nehezemre esik másoktól szívességet kérni.
Többnyire halogatom a nehéz döntések meghozatalát.
Nehézségeim vannak az életritmusom irányításával.
Úgy érzem, nincs elegendő tartalékom.
Mostanában gyakran szorongok.
Előfordul, hogy úgy érzem, a stressz az idegeimre megy.
Könnyebben felháborodok, mint általában.
Gondjaim vannak az alvással.